Czy wiadomo o czym mowa !? O NASZEJ POMIDOROWEJ :D !! Podawana np w moim przypadków już od małego łobuza lub jak nie było pomysły na obiad to BĘDZIE POMIDOROWA ! :D
Ludzie różnie robią na szybcika kostki pomidory w puszcze i koncentrat :p, lub jak bozia kazała z mięsa warzyw :)) !
Składniki:
0,5 kg mięsa wołowego, lub wieprzowego lub drobiowego
włoszczyzna(2-3 marchwie,pół korzenia selera+nać,1 mały por,korzeń
Mięso pokroić w kawałki,umyć włożyć do garnka z gotującą się wodą,dodać przyprawy(liść laurowy,pieprz,ziele angielskie).Posolić wodę.Gotować mięso,aż będzie na wpół miękkie.
Przygotować warzywa:umyć i pokroić w ćwiartki marchew,korzeń pietruszki i korzeń selera.Naćki pokroić drobniutko,dodać wrzystkie warzywa do zupy(oprócz cebuli i natki pietruszki).Gotować warzywa ok 15 min.
Razem z warzywami wsypać do zupy ryż-w miarę często mieszać zupę,aby ryż nie osiadł na dnie garnka i nie przypalił się!Obraną cebulkę opiec na ogniu.
Gdy ryż już napęcznieje i warzywa będą miękkie dodać opieczoną cebulkę i koncentrat pomidorowy i jeszcze przez ok. 5 min. gotować.Przygotować zawiesine ze śmietany i mąki,rozprowadzić ją ciepłym wywarem z zupy.Zaprawić zupe śmietaną z mąką i doprawić do smaku ziarenkami smaku, solą i pieprzem(ewentualnie maggi w płynie).
Ja osobiście kroję natki warzyw bardzo drobniutko,ale wiem,że zazwyczaj wrzuca się całe liście i się potem je wyławia z zupy.Moja metoda myślę jest lepsza szczególnie,że te natki również mają jakąś wartość odżywczą,a i dzieci zjedzą wtedy wszystko bez wyławiania zieleninki ! Taki rodzaj zupy pomidorowej jest idealny jako danie dla maluchów,ryż się ładnie rozgotowuje i jest mięciutki gdy zupa troszkę postoi! Polecam i życzę smacznego!!!
To im kibicuje najbardziej na MUNDIALU 2014 w Brazylii ! Pierwszy mecz to poezja wygrana z Portugalią w tak piękny sposób to moje mistrze ! :P zawiodłam się trochę przy ostatnim meczy z Ghana ale jestem też mega zaskoczoną afrykańską drużyna i im gratuluje :P ! Ja jednak nadal jestem z wami i LICZĘ na was ! jestem przy porażkach i przy zwycięstwach <3 !
Zaczął się nam sezon na truskawki ooo <33 i nie można było tego wykorzystać szczególnie,że codziennie chodzę do sadu po 4-5 godz i je zbieram przyjemnie z pożytecznym najlepiej :D *Już tak shaki porobione lody waniliowe kostki lodu truskawki i gotowe :D *Koktajle mleko jogurt truskawki i gotowe lub schłodzi na 10 15 minut :)) A ostatnio mini tary z truskawkami Ciasto kruche znajdziecie sobie przepis przy ciastkach czekoladowych :D do tego zwykłą 30% śmietanę jeden budyń ugotowany pasek gorzkiej czekolady do ozdoby :D no i składnik główny truskawki foremki I tak truskawek lekko 2kg :)) *0,5 kg blendujemy i wkładamy do zamrażalnika żeby nam się schłodziły ( tak też się robi sorbety) *tworzymy ciastko kruche ! *schładzamy *w tym czasie zajmujemy się oczyszczeniem truskawek i przecięciem je na 4 2 połówki chyba że macie malutkie :D *możemy jako krem użyć samej 30 lub wymieszać ostudzony jeden budyń na 250 ml kremówki jest wtedy *bardziej sztywny *zetrzeć sobie czekoladę *ciasto cienko rozwałkować wypełnić foremki piec w temp 180 przez 10 minut ! i potem już sam frajda w ozdabianiu tu działa Wasza wyobraźnia <33
SMACZNEGO :))
Dumni szczęśliwi jak wygrywają ale też wierni po porażce ! <3
PS A wieczorem babeczki z truskawkami prosto z pola :D !!